Julmys

Nu har vi maxat julmyset hemma hos oss - vi tog fram granen i fredags kväll och pyntade den länge och väl tillsammans. Filip hängde ivrigt upp mängder av dekoration i granen och skapade stora klasar av pumlor på en och samma gren i treårings-höjd. De klasarnas innehåll spridde vi av säkerhetsskäl sen ut i granen.

Helst vill jag väl ha en riktig gran, men vi tänkte att vi kör på det här med syntetisk gran tills Filip inte är lika benägen att ligga under den osv. Sen undrar jag, en riktig gran kanske inte håller att stå i en hel månad, eller gör den det? Vi vill ju ha upp granen tidigare än från dagen före julafton.

Så här såg det ut hemma hos oss så här på lördagkvällen:



Jag vet inte vad som hände förra året, men plötsligt släppte jag alla hämningar vad gäller julpynt i granen. Numera är till och med glittriga gröna kameler välkomna.


Själklart ska man ha en glittrig gran i granen.


Pelle hade vunnit 5 flaskor vin på jobbet idag (han jobbar i helgen), och korkade snabbt upp en direkt efter att han kom från jobbet. Jag försökte låta bli tappa hakan, höll god min, visade mitt pokerface och allt vad det heter, för de som känner honom vet att detta är ett högst ovanligt beteende :)


Kakor ska i min smak vara stenhårda och tjocka och söta, så då fick pepparkakorna bli såna. Gjorda på köpesdeg bör jag kanske påpeka.


Filip plockade kottar på väg hem från föris en dag innan snön la sig. De klistrade vi glitter på och la på ett ljusfat.


Ute ligger äntligen snön vit på taken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååå vad juligt och fin.! Snö också... suck här är det bara regn!

2011-12-18 @ 19:38:25
URL: http://vargensplogg.blogg.se/
Postat av: Anita BJ

Ja, nu är det verkligen julknjut som gäller! Här håller all snö på att regna bort, så vi håller tummarna att det ska vara kvar nåt på julafton :)

2011-12-19 @ 12:36:14
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0