Hemma

Vi är hemma över dagen för att bland annat vattna blommor, sen åker vi tillbaka till stugan igen imorrn. Vi har ynka sju stycken krukväxter, så vattningen är snabbt gjord, och de verkar må bara fint.

Pelle är ute på ärende medan jag och Filip har ätit. Det var lite lite tomt i skåpen här hemma så vi har åt nödmat, dvs en gammal burk med Bullens pilsnerkorv och penne pasta med ketchup.

Jag drog ett klassiskt (dåligt) skämt för Filip medan vi åt, den om två tomater som går över vägen, tänkte jag skulle se om han är stor nog att förstå en rolig historia. Han verkade tycka det var helkul, "mera!" sa han. Men jag kom bara på en till, gåtan om vad det är som går och går och aldrig kommer fram till dörren. Vad mer finns det?

Nu ska vi åka och handla lite.


Naturligt hängig krukväxt.
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad är det som är fyllt med blod på dagen och tomt på natten? (Skorna)

Den fattiga har det, den rike saknar det och om du äter det, så dör du. (Ingenting.)

Den sista är en min favvo!

Puss och kram!

2011-08-09 @ 23:39:04
URL: http://ebbakommunicerar.se
Postat av: Anita

Tackar Anna! Ska försöka komma ihåg de där och testa på Filip :) Kram på dig :)

2011-08-10 @ 00:41:33
URL: http://anitabjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0