Helgen och Dexter

Jag har för tillfället, de allra senaste dagarna i alla fall, haft lite längre glest mellan inläggen här på bloggen som ni kanske märkt; jag har haft mycket att förbereda inför kursstarterna samtidigt som Pelle varit borta, så jag har haft större ansvar över Filip och inte haft så mycket tid över till annat.  

Precis innan helgen han jag dock med en lång och trevlig after work på Båten tillsammans arbetslaget då vi även firade/tackade av två kära kollegor som avslutade sina anställningar hos oss i våras. Vid vårt bord flödade ölen rikligt i stora kannor eftersom restaurangen hade rea på ölen - de skulle stänga för säsongen kvällen efteråt. Det var inte bara jag som inte tänker dricka nåt mer efter den kvällen kan jag säga... Min kollega Cicci har fotograferat och bloggat om kvällen, och om mina kortdesignproblem, klicka här för att läsa hennes inlägg.

Senare under helgen har jag och Filip varit och sett filmen Cars 2, provdansat på pyttedansen på Balettakademin, ätit lunch på konditoriet Mekka, varit och lyssnat lite på Folkmusik- och visfesten på Gammlia och där även ridit ponny och gått på marknad, bland annat. Vädret har varit av det sämre slaget och jag var inte så sugen på att blöta ner min kamera i det envisa duggregnet så tyvärr har jag inga bilder att visa.

Annars har mesta delen av kvällstiden förutom en del jobb mest gått åt till att försöka sträcktitta på de första avsnitten av Dexter, säsong 5 som jag missat. Och det är precis vad jag också planerar att fortsätta med exakt NU.


Det går inte att slita sig från serien, man blir helt besatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0