Leka med bilar

Häromdagen skrev jag ju att det kändes lite tomt hemma när sonen och mannen var bortrest över dagen. De här bilderna visar lite hur det brukar se ut i vanliga fall hemma hos oss.


Filip älskar sina bilar. En lite lätt fixering har uppstått. Jag förstår inte hur det gick till, vi har ju försökt vara duktiga och visa honom andra leksaker än "typiska" kill-leksaker för att undvika att ge honom så smal världsbild. Men närå, bilar ska det helst och mest av allt vara.

Min mamma säger att det är genetiskt att killar gillar bilar. Jag blir smått galen när hon säger sånt, med tanke på att bilen funnits i ungefär 100 år och evolutionen tar tusentals år! Men mamma bara skrockar åt mig när jag blir arg.




Mest går leken ut på att ordna bilarna i grupper och i rader, vilket han gör om och om igen. Och om vi inte är med honom och leker så hämtar han då och då mig eller sin pappa för att visa hur fint han ordnat sina bilar. 


Emellanåt visar han ju faktiskt intresse för annat, som t.ex. att läsa, rita och måla, plinga på instrument och definitivt att hoppa och leka. Också är ju Bamse bra förstås. 

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilka söta bilder! Jag tänkte precis när jag såg första bilden att bilarna såg väldigt välordnade ut :) Så praktiskt att han gillar att organisera saker, du får utnyttja det när det gäller städningen hemma :)

2011-04-14 @ 07:49:54
URL: http://moasblogg.blogspot.com
Postat av: Heléne

Att ordna o ställa på rad gillas här med. Nu är det dinosaurier som gäller här. Det kanske kan vara genetiskt?

2011-04-14 @ 19:49:06
URL: http://vargensplogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0